
Functioneren en evalueren van medewerkers: plichten én steun
Welke sociaaljuridische wetgeving bestaat er als het gaat over het functioneren en evalueren van medewerkers? En wat zijn ondersteuningsmogelijkheden?
Tijdens de eerste vormingsdag verkennen we het bredere (strategische) kader rond werving en selectie, en focussen we vooral op de functie en het aangepast werven.
Tijdens de tweede vormingsdag staan we stil bij het eigenlijke selectieproces, gaande van CV-analyse tot en met het nemen van de beslissing. We schenken daarbij veel aandacht aan de kwaliteitsvoorwaarden van selectie en assessment, en staan stil bij diverse mogelijke selectieactiviteiten.
De strategische bril
Werving
Kenmerken van goede selectie-instrumenten
Op beide dagen worden de deelnemers aangemoedigd om concrete – al dan niet vacante – functies uit de eigen praktijk in te brengen als werkmateriaal.
Dit aanbod wordt jou aangeboden door:
In veel gevallen bestaat er financiële ondersteuning wat opleidingen betreft. Denk hier aan bij je inschrijving.
Welke sociaaljuridische wetgeving bestaat er als het gaat over het functioneren en evalueren van medewerkers? En wat zijn ondersteuningsmogelijkheden?
Laat ons eerlijk zijn: teamprojecten verlopen niet altijd vlekkeloos. Vaak missen we open communicatie, een duidelijk gemeenschappelijk doel en hebben we het gevoel dat w…
Waar mensen samenleven, samen spelen of samenwerken gaan we over elkaars grenzen. Ook als professional kom je dus in aanraking met grensoverschrijdend gedrag. Soms is dat…
Merk je een conflict of agressie in je team? Is het voor de betrokkenen te moeilijk om zelf een oplossing voor het discussiepunt te vinden? Schakel dan een neutrale bemid…
Geef je gesprekken over talenten van je medewerkers vorm aan de hand van dit model waar concepten als goesting, competentie en talenten, maar ook energievreters de basis …
Niermand lijkt tevreden met het traditionele systeem van functioneringsgesprekken en jaarlijkse evaluaties. Daarom gaan er nu stemmen op voor een continu en onderste…
De kernkwadranten van Ofman zijn een veelgebruikt model om de eigenschappen te beschrijven die bij een persoon horen. Het dient om een goed beeld van een persoon te krijg…
Verbindend communiceren is een manier om te spreken en te luisteren zodat er een goede en duidelijke verstandhouding met de gesprekspar…
Wat is een goede frequentie van feedback van leidinggevende naar medewerker? Een vraag waar menig leidinggevende graag een antwoord op wil. Onderzoek van UGent formuleert…
Deze training is een kennismaking met sociocratie en consent besluitvorming. Je leert hoe je medewerkers kunt betrekken bij het ma...
Deze 2-daagse vorming reikt een degelijke basiskennis aan over het voeren van personeelsgesprekken en geeft bruikbare tools en tip...
Staan er veranderingen op til in je organisatie? Gaat je werking een ontwikkelingsproces door? Wil je jouw medewerkers hierin meek...