
Functioneren en evalueren van medewerkers: plichten én steun
Welke sociaaljuridische wetgeving bestaat er als het gaat over het functioneren en evalueren van medewerkers? En wat zijn ondersteuningsmogelijkheden?
Dagelijkse gesprekken op de werkvloer zijn de hoeksteen van een succesvolle samenwerking en dienstverlening. Formele gesprekken tussen medewerkers en leidinggevenden leveren dan weer waardevolle inzichten en versterken de band tussen organisatie en medewerker. Ze zijn nuttig en nodig voor een goede teamwerking.
Welke sociaaljuridische wetgeving bestaat er als het gaat over het functioneren en evalueren van medewerkers? En wat zijn ondersteuningsmogelijkheden?
Laat ons eerlijk zijn: teamprojecten verlopen niet altijd vlekkeloos. Vaak missen we open communicatie, een duidelijk gemeenschappelijk doel en hebben we het gevoel dat w…
Waar mensen samenleven, samen spelen of samenwerken gaan we over elkaars grenzen. Ook als professional kom je dus in aanraking met grensoverschrijdend gedrag. Soms is dat…
Merk je een conflict of agressie in je team? Is het voor de betrokkenen te moeilijk om zelf een oplossing voor het discussiepunt te vinden? Schakel dan een neutrale bemid…
Geef je gesprekken over talenten van je medewerkers vorm aan de hand van dit model waar concepten als goesting, competentie en talenten, maar ook energievreters de basis …
Niermand lijkt tevreden met het traditionele systeem van functioneringsgesprekken en jaarlijkse evaluaties. Daarom gaan er nu stemmen op voor een continu en onderste…
De kernkwadranten van Ofman zijn een veelgebruikt model om de eigenschappen te beschrijven die bij een persoon horen. Het dient om een goed beeld van een persoon te krijg…
Verbindend communiceren is een manier om te spreken en te luisteren zodat er een goede en duidelijke verstandhouding met de gesprekspar…
Wat is een goede frequentie van feedback van leidinggevende naar medewerker? Een vraag waar menig leidinggevende graag een antwoord op wil. Onderzoek van UGent formuleert…
Een belangrijke buffer tegen burn-out is zelfzorg, de capaciteit om zorgzaam om te gaan met jezelf, om je bewust te zijn van je ei...
Deze training is een kennismaking met sociocratie en consent besluitvorming. Je leert hoe je medewerkers kunt betrekken bij het ma...
Deze 2-daagse vorming reikt een degelijke basiskennis aan over het voeren van personeelsgesprekken en geeft bruikbare tools en tip...