
Een uitgewerkt medewerkersbeleid, ook voor kleine vzw's
Kleine ondernemingen denken weleens dat ze daarvoor niet groot genoeg zijn. En dat het voor hen minder van belang is. Of ze onderschatten wat ze wel kunnen doen.
Kleine ondernemingen denken weleens dat ze daarvoor niet groot genoeg zijn. En dat het voor hen minder van belang is. Of ze onderschatten wat ze wel kunnen doen.
Onderzoek van de UGent bij 277 hoofdverpleegkundigen in 108 Vlaamse publieke woonzorgcentra toont aan dat administratieve lasten leiden tot lagere jobtevredenheid. …
Jobcrafting gericht op structurele job hulpbronnen en uitdagende taakeisen is veelbelovend om voorop te blijven in de strijd om talent en om bore-out (werkverveling) aan …
Wat is een goede frequentie van feedback van leidinggevende naar medewerker? Een vraag waar menig leidinggevende graag een antwoord op wil. Onderzoek van UGent formuleert…
De kern van een communicatieplan wordt meestal gevormd door een opsomming van de in te zetten middelen. Daarbij gaat het zowel om de bestaande communicatiemiddelen als om…
Edelsteentjes en groeibriljantjes. Misschien een vreemde titel voor een artikel over (crisis)communicatie, maar het is een verwijzing naar de kleine successen die je best…
Armoedebestrijding, ouderenzorg, tewerkstelling voor laaggeschoolden… Elke sociale of social-profitorganisatie heeft een concreet moreel doel voor ogen. Maar toch …
Wist je dat een paar kleine inspanningen al invloed hebben op de inhoud van jouw opleiding of die van een medewerker? En dat je zo meer leerrendement haalt? Zelfs voor he…
Agressie en agressief gedrag hebben een impact op het welzijn en de veiligheid van je medewerkers en de doelgroep waar je voor werkt. Icoba is een kennis- en expertisecen…