Innovatieve Arbeidsorganisatie (IAO): een stappenplan
Innovatieve arbeidsorganisatie (IAO) is een term die wordt gebruikt voor nieuwe manieren van werk organiseren waarbij een evenwicht tussen de kwaliteit van de organisatie…
Innovatieve arbeidsorganisatie (IAO) is een term die wordt gebruikt voor nieuwe manieren van werk organiseren waarbij een evenwicht tussen de kwaliteit van de organisatie…
Communiceren is een essentieel onderdeel van elk veranderproces. Het doel is mensen informeren, ondersteunen en betrekken, soms zelfs hun verbondenheid met de organisatie…
Hoe je best gaat communiceren in een verandertraject, hangt af van het doel van je communicatie.
De vraag van de overheid tot meer samenwerking en schaalvergroting leidt in de social profit vaak tot het gedeeltelijk of volledig samengaan van twee of meerdere organisa…
Wat komt er allemaal kijken bij een gedragsverandering? En hoe ondersteun je mensen hierbij?
Goed verandermanagement gaat heel erg over de menselijke kant van verandering.
Een waarderend onderzoek is de eerste stap in een geslaagd veranderingstraject. Deze 5 principes zetten jou op weg.
De Caluwé en Vermaak beschrijven in hun boek ‘Leren veranderen’ vijf sets van opvattingen die onze manier van kijken naar verandering kleuren.
Volgens de Amerikaanse organisatiedeskundige Larry E. Greiner doorloopt een organisatie die groeit zes opeenvolgende langdurige fasen. De overgang naar een nieuwe fase wo…