Schrijf jij ook vaak teksten voor je (anderstalige) medewerkers? Maar heb je soms het gevoel dat je communicatie niet altijd begrepen wordt? Op de website 'Diversiteitspraktijk' lees je hierover enkele tips. De inhoud is niet in eerste instantie gerelateerd aan ondernemingen, maar je kan er sowieso ideeën uit halen. Misschien zijn ze ook nuttig om rekening mee te houden tijdens je mondelinge communicatie?
De eerste tip van Diversiteitspraktijk:
"Schrijven in klare taal is veel meer dan eenvoudiger formuleren. Het betekent ook dat je tekst een logische opbouw en een duidelijke lay-out heeft. Dat je boodschap concreet is. En dat de inhoud van je tekst een antwoord geeft op de vragen van de lezer. En het is een vaardigheid. Hoe meer je oefent, hoe beter het gaat."
Ook benieuwd naar de andere tips? Neem dan een kijkje op de website 'Diversiteitspraktijk.be'
Lees onze gids 'Taal op het werk' eens door voor een nog uitgebreider pakket van adviezen.