HRwijs - online Q&A over interne communicatie
Herkenbaar?
Je bent aan de slag gegaan om je team of organisatie te verbeteren, bijvoorbeeld op vlak van communicatiedoorstroom? Of je volgde een opleiding of workshop rond een bepaald thema? Je hebt veel nuttige dingen genoteerd tijdens de presentatie? Oefeningen en rollenspellen met de trainer en andere deelnemers gingen soms goed, soms wat minder? Of je wou doelstellingen in de praktijk omzetten? Maar het blijft bij 'puntjes op papier'? Dat is helemaal niet abnormaal.
En dan...
Eens op de werkvloer blijken sommige issues toch lastiger op te lossen. Hoe fijn zou het zijn als je je vragen nog eens rechtstreeks aan een expert kon stellen? Goed nieuws: vanaf nú kan jij deelnemen aan onze online Q&A’s!
Wat is een online Q&A?
- Samen met maximaal 5 andere collega’s uit de social profit, kan jij één uur lang je vragen afvuren op één van onze experten.
- Deze online Q&A gaat over “interne communicatie”. Daarover verzorgde Ann Dobbeni voor ons al een training.
Interne communicatie gaat over communiceren met je medewerkers. Dat is meer dan enkel informeren over diverse thema's (de organisatie, HR, het werk, samenwerken, strategie en beleid, projecten en veranderingen, boeien en binden, verschillende communicatiekanalen en leiderschapscommunicatie.) Intern communiceren is iets van elke dag. Hoe organiseren jullie dit? Waar lopen jullie tegenaan?
- Stuur ten laatste 5 dagen voor de Q&A-sessie je vraag over het thema door. Dit is noodzakelijk om te kunnen deelnemen. Geef ook zeker mee:
- in welke sector je werkt,
- hoeveel werknemers er ongeveer in je team of organisatie werken,
- wat je functie is en
- welke acties je al ondernam rond het thema.
- Wij zijn reeds op zoek gegaan naar de trainer die een echte expert is in het implementeren van een goede interne communicatie. We geven jullie vragen op voorhand door aan de trainer, zodat hij/zij/die ze kan beantwoorden tijdens de online Q&A.
- Als je in de praktijk tegen problemen aanloopt, kan dit uur je antwoorden geven en de kans bieden om van elkaar te leren. Je wordt hierbij geholpen door iemand met kennis van zaken – heel praktisch dus!
- We vragen jullie vooraf enige voorkennis van het thema zodat het geen theorie-presentatie wordt.
- Om genoeg ruimte te hebben voor uitwisseling en interactie bij elke vraag, kunnen er in totaal maximaal 6 personen deelnemen.
- Na de Q&A krijg je een overzicht met alle tips.
Praktisch
- Deelname = gratis
- Dit moment gaat online door 16 januari 2025 van 13u00 tot 14u00.
- Doelgroep: directieleden, coördinatoren, HR-verantwoordelijken, teamleiders... van sociale ondernemingen met een eerste ervaring met het thema interne communicatie.
- Inschrijven is verplicht.
- Stuur je vraag naar: hrwijs@verso-net.be
- Locatie: online. De deelnamelink ontvang je een paar dagen voor aanvang.
Dit aanbod wordt jou aangeboden door: