
“We worden vaak verliefd op onze klanten”
Het is een woord dat veel sociale ondernemingen angst inboezemt: consultancy. Toch kan een frisse externe blik vaak een meerwaarde betekenen, zeker op domeinen waar socia…
Het is een woord dat veel sociale ondernemingen angst inboezemt: consultancy. Toch kan een frisse externe blik vaak een meerwaarde betekenen, zeker op domeinen waar socia…
Elke organisatie draait stroef zonder de olie van een goede interne communicatie. …
Meten is weten. Veel organisaties dragen dit adagio hoog in het vaandel. Bij het opzetten van een welzijnsscan op het werk is het echter van cruciaal belang om de juiste …
Een goede baas helpt werk werkbaar te houden en zorgt er mee voor dat mensen langer aan de slag kunnen blijven. De leiderschapsstijl van de directe leidinggevende speelt …
De kwaliteit van het teamwerk is van directe invloed op de prestaties van een team en van de organisatie. Volgens Patrick Lencioni bestaat teamwerk uit 5 pijlers met 5 bi…
Mentale overbelasting kan het gevolg zijn van overmatig gebruik van digitale tools. Door minder tijd aan schermen te spenderen, is de kans groot dat je medewerk…
Merk je een conflict of agressie in je team? Is het voor de betrokkenen te moeilijk om zelf een oplossing voor het discussiepunt te vinden? Schakel dan een neutrale bemid…
In een krappe arbeidsmarkt waarbij de aanwezigheid van elke medewerker belangrijk is overwegen sommige ondernemingen de invoering van een verzuimbonus. Maar is dat wel ee…
Wringt het wel eens in een team? Is de manier waarop ze met elkaar of met anderen omgaan niet altijd helpend? Wil je graag dat ze hieruit zelf een uitweg kunnen vinden? H…