Vorming 'Hartelijk onthaal van nieuwe medewerkers - sleutelpositie van de leidinggevende'
Wat kan je verwachten?
Meer dan ooit is het belangrijk om als organisatie in te zetten op een hartelijk en gastvrij onthaal. Zeker in moeilijke en drukke tijden is het opportuun om ervoor te zorgen dat de medewerkers die we rekruteren zich snel thuis voelen, zich vlot inwerken én ook effectief blijven.
Tijdens de ‘onthaalperiode’ vervullen hierin de direct leidinggevenden een cruciale sleutelrol.
Concrete tips worden aangereikt om in te spelen op een ‘gastvrij onthaal’ en een ‘positieve beleving’.
Programma
- Wettelijk kader (informeren wat waar terugvinden) en procedures (onthaalprocedure, onthaalchecklist, mentorschap, enz.)
- Belang eerste indruk, gevoel en beleving (basisprincipes gastvrijheid)
- Hoe onzekerheid en nervositeit bij nieuwe medewerkers wegnemen?
- Inspelen op de ‘verwachtingen’ van een nieuwe medewerker als leidinggevende
- Leidinggevende en het ‘team’ – elk zijn ‘verantwoordelijkheid’
Op einde van de training benoemt elke deelnemer concrete acties waar hij/zij mee aan de slag zal gaan.
Opvolging
Ter opvolging en ondersteuning wordt een online opvolgingsmoment georganiseerd twee tot drie maand na afloop van de training. De datum wordt bepaald in samenspraak met de trainer en de deelnemers.
Praktisch
- Wanneer? 14 maart 2024, van 9u30 tot 12u
- Begeleiding: Corcura
- Locatie: Gemeenschapscentrum De Kriekelaer, Gallaitstraat 86 - 1030 Brussel.
- Inschrijven verplicht. Hiervoor krijg je tijdig een factuur van ons toegestuurd.
- Doelgroep: Leidinggevenden, teamverantwoordelijken, coördinatoren... van sociale ondernemingen.
Ontdek ook onze andere HR-vormingen voor leidinggevenden!
Dit aanbod wordt jou aangeboden door:
In veel gevallen bestaat er financiële ondersteuning wat opleidingen betreft. Denk hier aan bij je inschrijving.