Je wil de missie, visie en kernwaarden van je onderneming nastreven. Bijkomend willen jij en je team(s) cliënteel zo goed en snel mogelijk van dienst zijn. Zonder nalatig te willen overkomen, kan dit liefst met zo weinig mogelijk inspanningen.
Klanten én medewerkers tevreden: dat is waar LEAN management voor staat.
Tenslotte, een goede dienstverlening is een van de elementen om je medewerkers meer voldoening te laten halen uit hun job.
Wist je trouwens dat problemen tussen medewerkers in 94% van de gevallen te wijten zijn aan een probleem met organisatieprocessen? Dat is de conclusie die William Deming trok. Zijn naam is bekend voor zijn specialisatie in kwaliteitsmanagement en procesverbeteringen in allerhande organisaties.
Voordelen
Lieve Henckens, oprichter van Frisblikopener.be is gespecialiseerd in LEAN Management. Ze traint onder andere sociale ondernemingen in hun procesbeheer.
Voordelen volgens haar zijn:
• Wie de klant centraal stelt, ervaart minder stress.
• Je houdt meer tijd over voor jezelf als leidinggevende, voor je team en voor je klant.
• Kosten dalen spontaan.
Strategie
Lieve lost voor ons ook enkele tips:
• Analyseer zeker je communicatie.
• Zorg voor korte doorlooptijden.
• Vermijd dat mensen teveel moeten onthouden.
• Weet dat teamspirit en goed uitgewerkte processen hand in hand gaan.
• Visualiseer je verbeteringen.
• Verbeter meermaals opnieuw.
• Laat je medewerkers mee aan het stuur zitten.