Selectiemethodieken: de do's en DONT's
Er is een groeiend besef dat werken op basis van wetenschappelijke inzichten, feiten en meetbare begrippen leidt tot snellere en betere resultaten.
De juiste medewerkers en vrijwilligers aantrekken, aan boord krijgen en aan je organisatie binden; het is cruciaal voor een goede werking. In tijden van toenemende krapte op de arbeidsmarkt, wordt het steeds belangrijker om strategisch om te gaan met werving en selectie.
Er is een groeiend besef dat werken op basis van wetenschappelijke inzichten, feiten en meetbare begrippen leidt tot snellere en betere resultaten.
Aangezien het belangrijk is om alle sollicitanten op eenzelfde, objectieve manier te beoordelen, doe je er goed aan om een gestructureerd interview af te nemen.…
We zijn allemaal op zoek naar zogenaamde ‘witte raven’. En toch kijken we amper verder dan we op het eerste gezicht kunnen zien. Heb je bijvoorbeeld al eens g…
Met de STARR-methode beoordeel je gedrag van (toekomstige) medewerkers tijdens sollicitatie-, evaluatie- of functioneringsgesprekken.
CAW Oost-Brabant vindt een goede start voor alle collega's belangrijk. Daarom ontwikkelden ze een nieuwe onthaalbrochure.
Wij bij Verso ontwikkelden voor jou een digitale gids rond 'Multicultureel talent vinden en behouden'.
Verso ontwikkelde zelf verschillende tools ter ondersteuning van je medewerkersbeleid.
Employer branding, een hip begrip voor al wie op zoek is naar personeel en hen graag wil behouden.
Dat je niet altijd de juiste kandidaten vindt, kan ook aan je vacature gelegen zijn. Is die niet te complex opgesteld?
Een vorming rond het belang van branding van je organisatie en hoe je dit doet leven bij je medewerkers.
Een op zes medewerkers neemt reeds afscheid van de nieuwe werkgever binnen het half jaar. Dat blijkt uit recent onderzoek. De onth...
Heeft jouw onderneming nood aan meer (diverse) instroom? Wil je profielen ontmoeten die je niet bereikt via de gebruikelijke rekru...