Employer branding, een hip begrip voor al wie op zoek is naar personeel en hen graag wil behouden.
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat de interne cultuur van een organisatie de grootste impact heeft op de beslissing van medewerkers om ergens aan de slag te gaan en/of te blijven.
Organisaties die hier namelijk sterk op inzetten, hebben in de praktijk opvallend minder moeite met:
- Het aantrekken en aanwerven van gemotiveerde, nieuwe medewerkers.
- Het behouden én tevreden houden van huidige medewerkers.
- Het verhogen van de betrokkenheid van medewerkers bij de organisatie (extra mile), wat dan weer een rechtstreekse impact heeft op de werking van de organisatie.
Heb je nood aan tips om tot een stevig employer brandingbeleid te komen, download dan zeker onze whitepaper over dit thema!
Employee journey
Aanvullend krijgt de term employee journey een mooie plaats in dit artikel. Dat hangt nauw samen met de employer branding van een onderneming. Het is het traject dat een medewerker doorloopt van bij de sollicitatie tot en met diens vertrek. Ook dat loopt best zo vlekkeloos mogelijk. Alhoewel de praktijk soms stokken in de wielen steekt...