Cases

Een inclusieve mindset zit in het DNA van WISPER verweven

Een inclusieve mindset zit in het DNA van WISPER verweven

WISPER organiseert artistieke cursussen dans, theater, muziek, fotografie, beeldende kunsten en literatuur voor iedereen vanaf 18 jaar. De inclusieve mindset zit in het D…

“Wij willen werken aan de werkplek van de toekomst”

“Wij willen werken aan de werkplek van de toekomst”

Statik bereidt organisaties en bedrijven voor op de duurzame wereld van morgen. Ze ondersteunen hun groei door middel van effectieve strategieën, websites, digitale …

Stad Gent zet in op meer diversiteit in eigen rangen

Stad Gent zet in op meer diversiteit in eigen rangen

Onder het motto practice what you preach werken ze in de Stad Gent aan een inclusief beleid. Tijdens deze legislatuur maken ze nog meer plaats voor diversiteit in eigen r…

Koor&Stem probeert inclusie volledig te integreren in hun werking

Koor&Stem probeert inclusie volledig te integreren in hun werking

Koor&Stem is het aanspreekpunt voor koren, dirigenten, zangers en iedereen die bezig is met vocale muziek in Vlaanderen. Bij Koor&Stem probeert men inclusie …

“Wij streven ernaar dat LGBTI+ inclusie een feit is."

“Wij streven ernaar dat LGBTI+ inclusie een feit is."

Bij çavaria beseffen ze dat inclusie een leer- en groeiproces is dat tijd en geduld vraagt. De organisatie zit al op het punt dat kruispuntdenken een reflex is, da…

"Diversiteit is een bron van waardevolle inzichten, ideeën en nieuwe perspectieven"

"Diversiteit is een bron van waardevolle inzichten, ideeën en nieuwe perspectieven"

Bjièn daagt de geldende standaarden uit en moedigt bedrijven en organisaties aan om dat ook te doen. Het is belangrijk om te beseffen dat diversiteit een bron is v…

“D&I, daar moet je nooit te lang over praten, je moet het gewoon doen.”

“D&I, daar moet je nooit te lang over praten, je moet het gewoon doen.”

Avansa ziet zowel kansen als uitdagingen voor diversiteit en inclusie. “D&I, daar moet je nooit te lang over praten, je moet het gewoon doen.” Vertrek van…

"Het overheidsbeleid is vaak nog gericht op de happy few"

"Het overheidsbeleid is vaak nog gericht op de happy few"

Bij Bond Beter Leefmilieu zijn ze zich ervan bewust dat ze als organisatie diverser moeten worden om het bredere publiek te bereiken. Geen makkelijke opdracht, beseffen z…

Maak kennis met de #verschilmakers. Employer branding bij Familiehulp

Maak kennis met de #verschilmakers. Employer branding bij Familiehulp

Om talent en toekomstige verschilmakers aan te trekken, zet Familiehulp stevig in op employer branding. Daarbij wordt elke medewerker naar voren geschoven als een #versch…