De coronacrisis heeft zoals in alle sectoren een grote impact op het management van sociale ondernemingen. Lees hier het laatste nieuws.

Online zelftest burn-out

Meet je huidige niveau van stress, angst of depressie online met een zelftest.

Commentaar van een expert

  • De test is heel simpel, laagdrempelig en vriendelijk in gebruik. Door het invullen van de test op zich is er reeds sensibilisering om na te denken en tot bewustwording te komen. 
  • Op het einde van de online test (vraag 22 en 23) wordt zeer expliciet gevraagd naar het probleem waar je eerst aan wil werken én nadien wordt de vraag gesteld wat men daarmee hoopt te bereiken. Dit is heel positief omdat men hier de persoon zélf in eigen regie laat en zelf laat bepalen wat voor hem of haar belangrijk is op dat moment.
  • Na het invullen de test volgt reeds een positieve aanmoedigende video met extra toelichting en zeer herkenbare uitspraken over de beleving van de persoon die de test heeft ingevuld.
  • De zelftest en het online zelfhulpprogramma kan ondersteunend werken bij burn-out, maar het is in vraag te stellen of het voldoende is voor iemand in een vergevorderde burn-out of depressie.
  • Het is goed om via deze tool te weten hoe diep iemand zit en/of waar de werkpunten zitten.
  • Het zelfhulpprogramma kan afhankelijk van de ernst van de situatie aanvullend aan persoonlijke begeleiding gebruikt worden.
  • De kracht van de online tool zit vooral in de opzet ervan: mensen sensibiliseren, bewust maken, hun veerkracht versterken, stress leren beheersen, enz. om effectieve burn-out zo veel mogelijk te voorkomen.
Micheline Moerman, Corcura