Micheline Moerman

Micheline Moerman

Micheline Moerman heeft ervaring in de zorg in diverse rollen en functies wat haar een realistische kijk geeft op de uitdagingen waar (zorg)medewerkers de dag van vandaag voor staan.

Met Corcura, een trainingsorganisatie voor de zorgsector, begeleidt ze zorgorganisaties in het ontwikkelen van een cultuur van hartelijke, gastvrije zorg. Corcura zet actief in op de competenties ‘gastvrijheid’, ‘klantgerichtheid’ en ‘hartelijke zorgbeleving’ waardoor bewoners/patiënten, medewerkers én ook alle andere gasten zich nog meer thuis en welkom voelen in de organisatie.

Een Hartelijke Zorg Scan vertrekt vanuit de praktijk én realiteit. Van daaruit worden trainingen georganiseerd gericht op gedragsverandering. Medewerkers worden gestimuleerd om zélf actie te ondernemen. Door begeleiding op de werkvloer worden uitgesproken acties opgevolgd en zorgen we voor borging van zichtbare resultaten. Het uitgangspunt is om proactief te werken aan een positief gezond team, positieve samenwerking, hogere betrokkenheid en minder stress wat ten goede komt aan het retentiebeleid.

Email: micheline@corcura.be

Telefoon: 0475 21 05 84

Website: www.corcura.be

Thema's:

  • Talenten en competenties
  • Anders organiseren
  • Leiding geven
  • Organisatieverandering
  • Teamwerking
  • Welzijn en gezondheid
  • Competenties van de leidinggevende
  • Gesprekken voeren
  • Preventie van burn-out

Actief in:

  • West-Vlaanderen
  • Oost-Vlaanderen
  • Antwerpen
  • Limburg
  • Vlaams-Brabant

Lees ook

Onze meest gestelde HR-vragen

Onze meest gestelde HR-vragen

De social profit is een levendige sector met veel projecten en uitdagingen. En dus duiken er regelmatig vragen op, ook over medewerkersbeleid.

Inclusief ondernemen is geen rocket science

Inclusief ondernemen is geen rocket science

Arbeidsmarkt-expert en docent-onderzoeker in HRM aan de Odisee Hogeschool Bart Moens geeft samen met Verso en andere partners mee vorm aan nieuw project rond inclusie op …

Mieke Vandorpe

Mieke Vandorpe

“Goed is niet goed genoeg.” Niet voor bewoners/cliënten/patiënten, niet voor naasten, niet voor medewerkers. Dat is de leuze van Mieke, altijd gewee…