Social-profitorganisatie met onderzoeksvraag?

Social-profitorganisatie met onderzoeksvraag?

De Wetenschapswinkel gaat op zoek naar een student met een antwoord.

Hoe?

  • Registreer je organisatie hier en dien je onderzoeksvraag in via de databank
  • Vervolgens contacteren we je om de vraag te bespreken en onze werking toe te lichten
  • Als de vraag geschikt is voor studentenonderzoek, publiceren we deze in de databank
  • Als een geïnteresseerde student zich meldt bij de Wetenschapswinkel, geven we jouw gegevens door. De student neemt contact op, zodat jullie de vraag en een eventuele samenwerking kunnen bespreken.
  • Als jullie besluiten samen te werken, organiseert de Wetenschapswinkel een startvergadering met de student, de promotor en jouw organisatie. Tijdens deze samenkomst vertalen we jullie vraag naar een onderzoeksopzet waar iedereen mee akkoord gaat en worden de verwachtingen op elkaar afgestemd.
  • Vervolgens gaat de student aan de slag - inhoudelijk ondersteund door jouw organisatie en wetenschappelijk begeleid door de promotor.

Databank met onderwerpen

"Via Wetenschapswinkelonderzoek kunnen wij onze inhoud en acties versterken, theorieën staven en producten beter ontwikkelen. Vaak zijn die onderzoeksvragen gebaseerd op een buikgevoel, maar als studenten deze kunnen bevestigen of ontkrachten kunnen we daar sterker mee naar buiten komen!" 

Wim, Vlaamse Dienst Speelpleinwerk

Gratis?

Organisaties beschikken meestal over te weinig middelen om te betalen voor wetenschappelijk onderzoek. Door onderzoeksvragen te beantwoorden via een studentenproject of eindwerk, kunnen we toch wetenschappelijke ondersteuning bieden. De organisatie betaalt enkel kosten gelinkt aan het onderzoek, bijvoorbeeld treintickets die de student nodig heeft om interviews te doen. Als je organisatie geen kosten kan vergoeden, geef je dit best aan tijdens het eerste gesprek met de Wetenschapswinkel.

Lees ook

Studenten Business Thomas More Mechelen zoeken sociale ondernemingen voor real-life-projecten

Studenten Business Thomas More Mechelen zoeken sociale ondernemingen voor real-life-projecten

De laatstejaarsstudenten bachelor Businessopleidingen van Thomas More zijn op zoek naar bedrijven waarvoor ze dit najaar kunnen werken aan real-life-projecten. In het vak…

“Van activisme alleen kan je niet leven”

“Van activisme alleen kan je niet leven”

Hoe kan je tegelijk advocate, ondernemer én activiste zijn? Marleen Denef speelt het klaar. In 2019 richtte ze impact advocaten op, een advocatenkantoor dat om vee…

Social profit komt sterk uit de verf ondanks ongelijk speelveld

Social profit komt sterk uit de verf ondanks ongelijk speelveld

Op vlak van innovatie spelen Vlaamse ondernemingen mee aan de Europese top, maar we mogen niet op onze lauweren rusten. Veel ondernemingen lopen nog niet warm voor innova…

Ontdek onze opleidingen over dit thema

10 maart 2025

Leerlab communicatiestrategie (Leuven)

Leerlab communicatiestrategie.png

- RESERVELIJST - Communicatie met meer impact! Een sterk imago bouw je op. En dat doe je door slimme en goeie communicatie. Maar wat zeg je wanneer en hoe begin je daar eigenlijk aan? 

10 maart 2025

Leerlab strategisch medewerkersbeleid (Leuven)

Leerlab strategisch medewerkersbeleid.png

- RESERVELIJST - Medewerkers zijn de motor van je werking. Jouw organisatie gaat voor een gedragen én onderbouwd medewerkersbeleid. Je stelt prioriteiten, tekent acties uit en plant ze in.

10 maart 2025

Groeilab verhoog de slaagkans van jouw digitaal project (Leuven)

Groeilab verhoog de slaagkansen van jouw digitaal project.png

Digitalisering is geen luxe meer, maar een noodzaak in de social profit sector. Vaak loopt het mis bij de implementatie van digitale projecten. Hoewel de technologie veelbelovend is, gaan projecten vaak over tijd, overschrijden ze budgetten of leveren ze niet de verwachte waarde. De oorzaak ligt meestal in de manier waarop de organisatie en communicatie binnen projecten worden aangepakt.