Expertendatabank - how to

Instructies expertenfiche

Foto

  • Verplicht
  • Je kan zelf een nieuwe foto opladen indien je dat wenst. Best formaat 1:1 (vierkant) & minimumresolutie 200x200.

Visitekaartje

Welke vormen van dienstverlening bied je aan? Hoe benoem je jezelf?

Gelieve je te houden aan één of meerdere van de functietitels:

  • Advocaat: juridisch advies
  • Bemiddelaar: erkend/ervaren bemiddelaar, mediator arbeidsrelaties, conflictbemiddelaar
  • Coach: individuele coaching (o.a. erkend loopbaanbegeleider)
  • Consultant: procesbegeleider groepen/organisaties
  • Interim-manager: tijdelijke opdrachten als manager in huis
  • Trainer: gever van vormingen, opleidingen, workshops,…
  • Andere (nice to know):
    • auteur: gepubliceerde boek(en)
    • docent in kennisinstelling (hogeschool, universiteit)
    • onderzoeker: wetenschappelijk onderzoek

Opgelet: de juiste spelling is belangrijk om je vindbaarheid te verzekeren. Scheid ook verschillende functies met een schuine streep ('/').

Biografie

Geef een korte beschrijving van jezelf, je organisatie en je aanbod - volgens volgend format:

  • Intro bijv.: “Maak kennis met XXX van XXX”
  • Je ervaring / opleiding
  • Waar kan je ondernemingen bij helpen? Waar ben je sterk in?
  • Waarom jou(w organisatie)?

Max. lengte: 3 à 4 paragrafen, halve blz. A4

Thema's

Opgelet: gelieve maximaal 3 thema's aan te duiden.

  1. Anders organiseren: innovatieve arbeidsorganisatie, telewerk, lean, …
  2. Communicatiestrategie
  3. Digitaliseren - artificiële intelligentie (AI)
  4. Digitaliseren - cyberveiligheid
  5. Digitaliseren - processen
  6. Financieel management
  7. Goed bestuur: werking raad van bestuur, algemene vergadering, …
  8. HR - processen, van instroom tot uitstroom: processen in de employee journey: instroom (werving, selectie en onthaal), functioneren en evalueren, leren en ontwikkelen, uitstroom van medewerkers, personeelsgesprekken, …
  9. HR - inclusie: inclusiebeleid voor medewerkers, omgaan met verschillen, discriminatie op de werkvloer, …
  10. HR - leiderschap: rollen en competenties van de leidinggevende, leiderschapsmodellen, participatie, gedeeld leiderschap, …
  11. HR - samenwerken: goede teamwerking, vormen van besluitvorming, zelfsturende teams, …
  12. HR - strategie: missie/visie op HR, rol van HR, HR-data, evidence based HR, …
  13. HR - werkbaar werk: aanwezigheid/ziekte, fysieke & mentale gezondheid, re-integratie, zelfzorg/veerkracht,…
  14. Impactgericht ondernemen: meer impact, impactmeting, …
  15. Innovatiemanagement: nieuwe diensten & producten, sociale innovatie, toekomstverkenning, disruptieve ideeën, …
  16. Intersectorale samenwerking: samenwerking tussen verschillende organisaties/sectoren
  17. Managementrapportering
  18. Organisatiestrategie: missie, visie, strategie, versterking van organisatiestructuur en -processen i.f.v. missie, visie en strategie
  19. Subsidiemanagement
  20. Verandermanagement: organisatieverandering, weerstand bij verandering

Referenties

Geef minimum 3 referenties van sociale ondernemingen waar je recentelijk aan de slag ging. Bij voorkeur uit 3 verschillende deelsectoren van de social profit.

Kwaliteitslabel Dept. WSE

Meer info vind je hier

Pas hier je profiel aan

Heb je nog geen login op onze website? Maak dan eerst een profiel aan.