De coverstory - om je visie snel helder te krijgen

De coverstory - om je visie snel helder te krijgen

Een coverstory is een middel om medewerkers te inspireren. Om van je visie een verhaal te maken.

De koers van je onderneming

Een degelijke missie en visie zijn fundamenteel voor je onderneming. Het geeft jou en de andere medewerkers richting.

"Waar streven we nu eigenlijk naar? Wat is onze bestaansreden? Wat willen we bijdragen/veranderen in de samenleving? Welke elementen maken van ons project een succes?"

Het zijn noodzakelijke vragen, maar niet voor iedereen gemakkelijk te beantwoorden.

Samen dromen

Met een vlotte pen kan je de antwoorden waarschijnlijk, mogelijks, misschien wel zelf neerpennen. Maar dan mist het opzet wellicht zijn doel. Want eigenlijk zou iedereen in de onderneming de zelfde visie moeten hebben. Alle neuzen in dezelfde richting.

Hoe meer mensen achter de visie van de onderneming staan, hoe meer draagvlak je creëert.

Met z'n allen een coverstory maken, kan een ludiek en creatief moment samen worden.

Ontdek hier de leidraad en maak jullie eigen coverstory

Lees ook

Elementen van een geslaagd visiedocument

Elementen van een geslaagd visiedocument

Welke elementen mogen niet ontbreken in een goed visiedocument? 

Medewerkers tekenen visie uit in vzw De Lork

Medewerkers tekenen visie uit in vzw De Lork

In 2010 formuleerden alle medewerkers samen de visie van vzw De Lork. Ze evolueert mee met de organisatie en gaf aanleiding tot de uitbouw van een competentiebeleid.…

Strategieformulering - fase 1: objectieve input

Strategieformulering - fase 1: objectieve input

Wil je de strategie van je onderneming onder de loep nemen? Of wil je een nieuw project uitwerken? Verzamel dan eerst de nodige objectieve input.