Studenten Business Thomas More zoeken sociale ondernemingen voor real-life-projecten

Studenten Business Thomas More zoeken sociale ondernemingen voor real-life-projecten

De laatstejaarsstudenten bachelor Businessopleidingen van Thomas More zijn op zoek naar ondernemingen waarvoor ze dit najaar kunnen werken aan real-life-projecten. In het vak ‘Expert Lab/Practice Entreprise’ nemen ze een idee of een project van organisaties onder de loep: een frisse kijk op de zaken.

Het is de bedoeling van 'Expert Lab/Practice Entreprise' dat de businessstudenten voeling krijgen met het échte werk: bedrijfsexpertise, professioneel contact met opdrachtgevers, projectmanagement, deadlines en overleg.  Ze werken toe naar een kwalitatief resultaat binnen een duidelijk afgelijnd project. Het resultaat is een win-win voor alle partijen!

De projecten kunnen uit diverse sectoren komen, zowel nationale als internationale bedrijven, KMO’s, lokale middenstand, starters en VZW’s.  De studenten staan open voor zowel profit als social-profitorganisaties.

Wekelijkse inzet gedurende drie maanden

De projecten lopen gedurende drie maanden, van 16 september tot 20 december 2023. Het studententeam werkt enkele uren per week aan het project, begeleid door ervaren coaches. Als opdrachtgever ben je in deze periode regelmatig bereikbaar en ondersteun je de studenten met jouw knowhow, advies en feedback.

Concreet zijn de studenten op zoek naar multidisciplinaire businessopdrachten waarbij 2 of meer van onze specialisaties gecombineerd worden: Business – Ondernemen - Management - Financiën – Immobiliën - Verzekeringen - Accountancy – Fiscaliteit - Communicatie - Human Resources – Marketing – Health Care - Supply Chain - Retail - Creatie - Event.

De afgelopen jaren deden al heel wat ondernemingen beroep op de hulp van de studenten. Meer dan 800 studenten gingen in het verleden die uitdaging al aan om projecten succesvol af te ronden.

Bijvoorbeeld een exportplan voor een lokale KMO, een nieuwe productlijn uitwerken voor de lokale en exportmarkt, een businessplan voor een startup, een doelgroepanalyse en activiteitenontwikkeling voor een zorgboerderij, een plan en/of event voor fondsenwerving, boosten van naambekendheid via social media en andere kanalen,….

Geïnteresseerd? Stuur een mailtje voor 21 juni 2024 naar:

Lees ook

Studenten Business Thomas More Mechelen zoeken sociale ondernemingen voor real-life-projecten

Studenten Business Thomas More Mechelen zoeken sociale ondernemingen voor real-life-projecten

De laatstejaarsstudenten bachelor Businessopleidingen van Thomas More zijn op zoek naar bedrijven waarvoor ze dit najaar kunnen werken aan real-life-projecten. In het vak…

“Van activisme alleen kan je niet leven”

“Van activisme alleen kan je niet leven”

Hoe kan je tegelijk advocate, ondernemer én activiste zijn? Marleen Denef speelt het klaar. In 2019 richtte ze impact advocaten op, een advocatenkantoor dat om vee…

Social profit komt sterk uit de verf ondanks ongelijk speelveld

Social profit komt sterk uit de verf ondanks ongelijk speelveld

Op vlak van innovatie spelen Vlaamse ondernemingen mee aan de Europese top, maar we mogen niet op onze lauweren rusten. Veel ondernemingen lopen nog niet warm voor innova…

Ontdek onze opleidingen over dit thema

10 maart 2025

Leerlab communicatiestrategie (Leuven)

Leerlab communicatiestrategie.png

- RESERVELIJST - Communicatie met meer impact! Een sterk imago bouw je op. En dat doe je door slimme en goeie communicatie. Maar wat zeg je wanneer en hoe begin je daar eigenlijk aan? 

10 maart 2025

Leerlab strategisch medewerkersbeleid (Leuven)

Leerlab strategisch medewerkersbeleid.png

- RESERVELIJST - Medewerkers zijn de motor van je werking. Jouw organisatie gaat voor een gedragen én onderbouwd medewerkersbeleid. Je stelt prioriteiten, tekent acties uit en plant ze in.

10 maart 2025

Groeilab verhoog de slaagkans van jouw digitaal project (Leuven)

Groeilab verhoog de slaagkansen van jouw digitaal project.png

Digitalisering is geen luxe meer, maar een noodzaak in de social profit sector. Vaak loopt het mis bij de implementatie van digitale projecten. Hoewel de technologie veelbelovend is, gaan projecten vaak over tijd, overschrijden ze budgetten of leveren ze niet de verwachte waarde. De oorzaak ligt meestal in de manier waarop de organisatie en communicatie binnen projecten worden aangepakt.