De sociale onderneming: een conceptueel kompas

De sociale onderneming: een conceptueel kompas

Met deze publicatie wil Verso de sociale onderneming op de kaart zetten als model dat het best uitgerust is om maatschappelijke dienstverlening te organiseren.

Op woensdag 15 november 2017 stelde Verso de publicatie 'De sociale onderneming: een conceptueel kompas' voor. Met deze publicatie wil Verso de sociale onderneming op de kaart zetten als model dat het best uitgerust is om maatschappelijke dienstverlening te organiseren.

De publicatie vertaalt internationale kaders en concepten naar onze Vlaamse context en gaat dieper in op de uitdagingen waar managers in sociale ondernemingen mee te maken krijgen. Wat hebben een woonzorgcentrum, een sociaal verhuurkantoor, een kringwinkel of een dienst voor kinderopvang met elkaar gemeen? Wat is nu precies een sociale onderneming? In deze publicatie licht Verso alle kenmerken van deze derde weg, tussen overheid en for-profit, toe.

Laat je inspireren en download de gratis publicatie.

Lees ook

Raad van bestuur vzw en andere beleidsorganen: wie doet wat?

Raad van bestuur vzw en andere beleidsorganen: wie doet wat?

Leiderschap is de gedeelde verantwoordelijkheid van de directie, algemene vergadering en raad van bestuur van een vzw. Het komt er in de eerste plaats op aan om …

Strategieformulering - fase 3.2: operationele doelstellingen en indicatoren

Strategieformulering - fase 3.2: operationele doelstellingen en indicatoren

Er bestaan in grote lijnen 2 types van doelstellingen: strategische doelstellingen en operationele doelstellingen. In deze blog gaan we dieper in op deoperationele d…

Strategieformulering - fase 3.1: strategische doelstellingen

Strategieformulering - fase 3.1: strategische doelstellingen

Er bestaan in grote lijnen 2 types van doelstellingen: strategische doelstellingen en operationele doelstellingen. In deze blog gaan we dieper in op de strategische …

Strategieformulering - fase 2: missie, visie en waarden

Strategieformulering - fase 2: missie, visie en waarden

Tijdens de eerste fase 'input verzamelen' worden veel feitelijke gegevens verzameld. Deze zijn de basis voor stap 2: het formuleren van de missie, de visie en de waarden.…