Gepast reageren als seksueel gedrag over de grens gaat
Waar mensen samenleven, samen spelen of samenwerken gaan we over elkaars grenzen. Ook als professional kom je dus in aanraking met grensoverschrijdend gedrag. Soms is dat…
In deze praktijkgerichte vorming ontdek je hoe authentiek en verbindend te communiceren in herkenbare werksituaties via twee praktische tools:
Verbindende communicatie, als krachtig instrument om met weerstand binnen je team om te gaan. Het geeft je inzicht en met behulp van concrete stappen leg je de basis voor duurzame oplossingen en betere samenwerking. Verbindende communicatie helpt je om conflicten te voorkomen of te ontmijnen en schept een positieve werksfeer.
Hartcoherentie helpt je om met lastige gevoelens om te gaan en zorgt dat je de focus op verbinding kan blijven leggen, ook in lastige situaties en kwetsbare momenten.
3 vormingsdagen hebben als resultaat dat je leert verbindend te communiceren. Dat zal je merken aan de volgende vaardigheden die je tijdens de sessie onder de knie weet te hebben:
de ander zich gehoord en begrepen voelt je heldere verzoeken kunt formuleren in een positieve actietaal,
er een cultuur van (zelf)waardering en samenwerken ontstaat,
je feedback constructief binnenkomt en leidt naar meer zelfsturing,
er met respect over gevoelens en verschillen gepraat wordt,
empathie de betrokkenheid van medewerkers verhoogt en meer plezier en rendement geeft,
mensen meer verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gevoelens en behoeften.
Dit aanbod wordt jou aangeboden door:
Waar mensen samenleven, samen spelen of samenwerken gaan we over elkaars grenzen. Ook als professional kom je dus in aanraking met grensoverschrijdend gedrag. Soms is dat…
Het is weer die tijd van het jaar. De tijd van speculaas, mandarijnen, en natuurlijk, de goedheiligman zelf: Sinterklaas. Terwijl we ons laten onderdompelen in de gezel…
SMOG staat voor ‘Spreken Met Ondersteuning van Gebaren’. Het is een soort vereenvoudigde gebarentaal die je kunt gebruiken voor de communicatie met een persoo…
Vier op de tien kankerdiagnoses gaat naar mensen op beroepsactieve leeftijd. Vroeg of laat wordt een werkgever of een leidinggevende geconfronteerd met een werkhervatting…
Merk je een conflict of agressie in je team? Is het voor de betrokkenen te moeilijk om zelf een oplossing voor het discussiepunt te vinden? Schakel dan een neutrale bemid…
Wordt er tijdens vergaderingen veel gepraat en weinig beslist? Geeft iedereen zijn mening, ook al is het niet meteen duidelijk waarom? En verwatert elk idee daarna tot ee…
Geef je gesprekken over talenten van je medewerkers vorm aan de hand van dit model waar concepten als goesting, competentie en talenten, maar ook energievreters de basis …
Doctoraal onderzoeker Shana Mertens en professor Eveline Schollaert van UGent onderzochten het belang van een degelijke feedbackcultuur in ondernemingen. De kennis die ze…
De kernkwadranten van Ofman zijn een veelgebruikt model om de eigenschappen te beschrijven die bij een persoon horen. Het dient om een goed beeld van een persoon te krijg…
Heersen er in jouw team(s) wel eens conflicten tussen collega's? Of loopt de communicatie met cliënteel niet altijd even vlot? Wil...
Heb je anderstalige medewerkers in jouw team? Dan weet je dat effectieve communicatie en taalvaardigheid cruciaal zijn voor een su...
Deze 2-daagse vorming reikt een degelijke basiskennis aan over het voeren van personeelsgesprekken en geeft bruikbare tools en tip...